Regulamin zajęć

02/lip/2024
09/lip/2024

REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU

Rośliny i surowce aromatyczne w kosmetologii  (fakultet)

dla studentów I roku kierunku Kosmetologia II-go stopnia….  prowadzonych

w Katedrze i Zakładzie Botaniki Farmaceutycznej i Zielarstwa

Wydziału Nauk Farmaceutycznych w Sosnowcu

w roku akademickim …2023/2024…..

 

Zajęcia z przedmiotu …Rośliny i surowce aromatyczne w kosmetologii …prowadzone są w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach stanowiący Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 49/2022 z dnia 29 czerwca 2022 r. Senatu.

1. Zasady uczestnictwa w zajęciach

  • Uczestnictwo na wykładach oraz seminariach jest obowiązkowe.
  • Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką do której został przypisany na dany rok akademicki.
  • Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej lub do punktualnegozalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
  • Uczestnictwo w zajęciach prowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość potwierdzane jest przez studenta poprzez zalogowanie się w systemie e-learningowym (platforma e-learningowa SUM lub Microsoft Teams) w czasie zgodnym z harmonogramem zajęć oraz odznaczenie swojej aktywności na liście obecności.
  • Student zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących zasad BHP, które zostaną szczegółowo omówione na pierwszych zajęciach.
  • W zajęciach realizowanych w Uczelni nie może uczestniczyć Student, który ma objawy chorobowe sugerujące infekcję, w tym wirusową (tj. gorączka, kaszel, duszność, ból gardła, wydzielina z nosa, zaburzenia węchu/smaku, ból głowy, ogólne rozbicie, osłabienie itp).
  • Student na stronie internetowej Katedry i Zakładu Botaniki Farmaceutycznej i Zielarstwa otrzymuje:
  1. Opis przedmiotu wraz ze szczegółowym wykazem zagadnień realizowanych na wykładach i seminariach
  2. Regulamin zajęć
  3. Kartę modułu/przedmiotu
  4. Harmonogram konsultacji z nauczycielem akademickim
  • Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej.

Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.

  • Wszyscy studenci są zobowiązani do bezwzględnego przestrzegania powyższego Regulaminu oraz bieżącego śledzenia komunikatów w „Wirtualnej Uczelni”.

a. Zasady uczestnictwa w wykładach

  • Wykłady będą się odbywać on – line na platformie Microsoft Teams
  • Obecność na wykładach jest obowiązkowa i będzie sprawdzana podczas każdego wykładu.

 b. Zasady uczestnictwa w seminariach

  • Przed przystąpieniem do seminariów student zobowiązany jest przygotować się teoretycznie z tematu realizowanego w ramach danych zajęć (zgodnie z harmonogramem). Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem. Przygotowanie teoretyczne studenta może być sprawdzane ustnie lub pisemnie.
  • Spóźnienia przekraczające 15 minut będą traktowane jak nieobecność.

2. Zasady usprawiedliwienia nieobecności  na zajęciach

  1. Usprawiedliwienie nieobecności odbywa się zgodnie z par. 15 Regulaminu Studiów.
  2. Krótkotrwała nieobecność́ studenta na zajęciach (do 14 dni) usprawiedliwiona jest na podstawie zaświadczenia lekarskiego lub innych dokumentów, przewidzianych przepisami o usprawiedliwianiu nieobecności pracowników, przedłożonych prowadzącemu zajęcia.
  3. Nieobecność na zajęciach spowodowana uczestniczeniem studenta w posiedzeniach organów kolegialnych, organów wyborczych Uczelni, udziału w pracach komisji Uczelni, poczcie sztandarowym, udziałem w egzaminie poprawkowym w sesji poprawkowej zimowej, udziałem w pracach organów Samorządu Studenckiego jest usprawiedliwiana, a odrobienie treści programowych opuszczonych zajęć następuje na zasadach i w terminach ustalonych indywidulanie przez osobę odpowiedzialną za przedmiot.
  4. Udział studenta w wyjeździe krajowym albo zagranicznym usprawiedliwiany jest na podstawie zgody wydanej w oparciu o wewnętrzne przepisy.
  5. W uzasadnionych przypadkach Rektor albo Dziekan może zwolnić studenta z udziału w zajęciach.
  6. Student jest zobowiązany do złożenia usprawiedliwienia nieobecności niezwłocznie, na najbliższych zajęciach lub w terminie 5 dni roboczych po ustaniu przyczyny nieobecności.
  7. W przypadku nieobecności student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się określonych w programie studiów na zasadach i w terminach ustalonych przez osobę̨ odpowiedzialną za przedmiot.
  8. Prowadzący zajęcia zawiadamia osobę odpowiedzialną za przedmiot oraz Dziekana w przypadku gdy nieobecność studenta przekroczy 30% ogólnego wymiaru zajęć w semestrze lub gdy nieobecność studenta uniemożliwia uzyskanie zaliczenia przedmiotu (w przypadku 3 lub więcej nieobecności na seminariach) oraz składa dokumenty potwierdzające nieobecność studenta, w szczególności listę obecności na zajęciach.

3. Zasady, tryb i terminy zaliczeń:

Zasady ogólne:

  1. Podstawą zaliczenia przedmiotu jest osiągnięcie i uznanie efektów uczenia się przypisanych do przedmiotu i określonych w karcie modułu/przedmiotu.

WYKŁADY:

  • Warunkiem uzyskania zaliczenia z wykładów jest obecność na wszystkich wykładach.

SEMINARIA:

  • Warunkiem uzyskania zaliczenia z seminariów jest obecność i czynny udział w zajęciach oraz zaliczenie na ocenę pozytywną przygotowanych i prezentowanych w ramach seminarium, przydzielonych tematów.

4. Warunki odrabiania zajęć z przyczyn usprawiedliwionych

  1. Zajęcia seminaryjne student zobowiązany jest odrobić w ramach konsultacji z nauczycielem akademickim w terminie i formie wyznaczonej przez prowadzącego.
  2. Wykłady opuszczone z powodów usprawiedliwionych powinny być zdane teoretycznie w wyznaczonym czasie.

5. Forma zaliczenia na ocenę

  1. Student, który uzyskał zaliczenie z danego przedmiotu może przystąpić do zaliczenia na ocenę.
  2. Brak zaliczenia z przedmiotu lub nieusprawiedliwiona nieobecność studenta na zaliczeniu na ocenę w wyznaczonym terminie jest równoznaczna z otrzymaniem oceny niedostatecznej (dotyczy wszystkich terminów zaliczeń).
  3. Zaliczenie na ocenę z przedmiotu Rośliny i surowce aromatyczne w kosmetologii ma formę pisemną. Stanowi go test złożony z 50pytań, każde pytanie ma 4 odpowiedzi, z których jedna jest poprawna.
  4. W przypadku uzyskania oceny niedostatecznej na zaliczeniu na ocenę Studentowi przysługuje prawo do dwóch terminów zaliczeń na ocenę poprawkowych.
  5. Pytania zaliczenia na ocenę obejmują materiał z wykładów i seminariów.
  6. W czasie trwania zaliczenia na ocenę studenta obowiązuje bezwzględny zakaz kontaktowania się osobistego lub za pośrednictwem urządzeń elektronicznych z osobami postronnymi oraz korzystania z materiałów pomocniczych. Nieprzestrzeganie zasad stanowi podstawę do przerwania zaliczenia, co jest równoznaczne z otrzymaniem oceny niedostatecznej. Fakt ten zostaje odnotowany w protokole zaliczenia na ocenę przez Przewodniczącego Komisji/Egzaminatora. Otrzymanie przez Studenta oceny niedostatecznej nie wyklucza odpowiedzialności dyscyplinarnej na zasadach określonych w Ustawie Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce.

6. Zasady ustalania oceny z przedmiotu

  • Ocena końcowa jest oceną uzyskaną z zaliczenia końcowego.
  • Ocena końcowa z zaliczenia na ocenę ustalana jest według następujących zasad: procent uzyskanych punktów z testu.

 

  • Obowiązująca skala oceniania przy weryfikacji efektów uczenia się:

100% - 90% bdb (5.0)

89% - 85% pdb (4.5)

84% - 80% db (4.0)

79% - 75% ddb (3.5)

74% - 60% dost (3.0)

59% - 0% ndst (2.0)

7. Sposób i tryb ogłaszania wyników oraz wglądu do prac pisemnych śródsemestralnych

  • Wyniki zaliczenia końcowego na ocenę ogłaszane są w ciągu 5 dni roboczych od dnia przeprowadzenia w systemie informatycznym Uczelni.
  • Zgodnie z Regulaminem Studiów (par. 24 ust. 1) Student ma prawo do wglądu do swojej ocenionej pracy zaliczeniowej wraz z treścią pytań i kluczem odpowiedzi, w terminie 5 dni roboczych od ogłoszenia wyników zaliczenia.

8. Konsultacje z nauczycielem akademickim

9. Kwestie sporne i niezawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym regulaminem studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 49/2022 Senatu SUM z dnia 29 czerwca 2022 r.

10. W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora SUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń i egzaminów.

11. Regulamin wchodzi w życie z dniem 26.02.2024 roku.

Regulamin dostępny tutaj

 

 

W kategorii: